Pagina's

zondag 30 maart 2014

Een burgerlijk bestaan

Afgelopen vrijdag was een administratiedag. Terwijl buiten de zon volop scheen, kroop ik samen met mijn vriend achter de laptop voor de waterschapsbelasting, de contributie voor de buurtvereniging én het doen van Belastingaangifte. We haalden onze klappers erbij, logden in voor onze financiële overzichten en deden dus eigenlijk alles wat je op een zonnige vrije vrijdag niet moet doen.

Zaterdag hielpen mijn vriend en ik met de Landelijke Opschoondag. In onze oude kleren voegden we ons bij de rest van de buurt om de speeltuin en onze straten afvalvrij te maken. Met oude handschoenen, grijpstokken en vuilniszakken gingen we aan de slag. Omdat we toch bezig waren, maakten we onze voortuin ook maar meteen onkruidvrij. Samen in de aarde woelen, de groene container volladen en de tuinmeubels weer op het terras zetten.

Ik kon niet voorkomen dat ik moest terugdenken aan een moment anderhalf jaar geleden, toen we net ons huis hadden gekocht. Ik vertelde dit over de telefoon aan een kennis en ik hoor het haar nog zeggen: "Inge, een vriend, een huis. Straks vast een kind. Je wordt wel lekker burgerlijk zo!" Ze had me dit weekend eens moeten zien haha.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een bericht achterlaat. Bedankt!